Pølsemix og kylling i karry

Kylling i karry med bønnespirer. Billedet er desværre blevet lidt sløret.

Pølsemix, grøn salat med karrydressing og stegte pølser

En af de retter jeg har spist rigtigt meget af de sidste par uger er den jeg kalder 'pølsemix'. Den består af en almindelig grøn salat, noget karrydressing og stegte pølsestykker. Jeg føler mig så forkælet når jeg kan spise den og på samme tid tabe mig.
I går aftes fik jeg kylling i karry med bønnespirer, og den var også rigtigt god, så her kommer lige opskriften på den:

Kylling i karry med bønnespirer - Opskrift

Ingredienser
  • 250-300 g kyllingebryst
  • 1 dåse kokosmælk (kun den fede del)
  • 1 stort løg
  • 3 fed hvidløg
  • 1-2 dl vand
  • 1 bouillontern, grøntsags- eller kylling
  • 1 spsk kokosolie
  • 1 pose bønnespirer
  • Krydderier: Karry, gurkemeje, kanel, allehånde, ingefær, chilipulver, koriander, spidskommen
  • Salt og peber

Fremgangsmåde
  • Varm kokosolien godt op, tilsæt krydderierne og lad dem stege et par sekunder alene, tilsæt så kyllingekødet skåret ud i tern.
  • Når kyllingekødet er næsten stegt tilføjes et hakket løg og hvidløg (finthakket)
  • Efter et par minutter tilføjes vand og bouillon, retten simrer cirka ½ time. 
  • Ligefør servering tilføjes en pose bønnespirer og den fede del af en dåse kokosmælk, lad det varme op men ikke koge. 

Kommentarer